Nu het momenteel nog rustig is in het bedrijf. Leek het ons een goed idee om maar gelijk te starten met het aanvragen van de kentekens voor de machines en betreffende aanhangers. Na eerst alle benodigde gegevens te hebben verzameld, lieten we bij de RDW alle voertuigen registreren. Zo bezig zijnde schrik je toch weer van het aantal machines op het bedrijf.
Na enige dagen vielen de eerste kentekenbewijzen en de bijbehorende codes in de bus. Helaas volgden er tevens een aantal conversieaanvragen, omdat er blijkbaar toch een aantal foutjes in het doorgeven van de VIN nummers waren geslopen. Maar in ieder geval is het project in werking gesteld zodat binnen enige weken alles gekentekend over de weg kan. Maar hierdoor is de hoeveelheid papier weer toegenomen.
Vervolgens rees de vraag hoe we administratief de boel goed konden vastleggen. En zo kwam van het een het ander. Zo werd ons machinebeheerpakket, waar ik al jaren nog amper gebruik van maakte, opnieuw gevuld en geactualiseerd, zodat hier nu tevens alle machine- en onderhoudskaarten voor VCA e.d. digitaal aan gekoppeld kunnen worden. Win-win!
Nadat we afgelopen zomer afscheid hadden genomen van de papieren werkbon en waren overgestapt op de “Timeking-app” voor de planning en werkbonnen, al een paar jaar gebruik maken van de “Veilig Vakwerk app” voor toolboxen en werkplekbezoeken, daalt het aantal mappen op kantoor nu in snel tempo.
Nu dus ook de laatste keuringsmappen in de papiercontainer verdwijnen zijn we nu nagenoeg geheel digitaal. Zelf vind ik het reuze handig. Want het scheelt een hoop gezoek en ge-order in alle mappen, een klusje wat bij mij vaak even blijft liggen. Maar alles valt of staat met een goed geordende computer. Gelukkig is deze bij mij overzichtelijk ingedeeld. Dus wanneer enig instantie iets nodig heeft is deze informatie snel naar voren te halen en te mailen. Superhandig. Nog 7 jaar wachten opdat het nog bestaand papierwerk vanwege de belastingdienst in de papierversnipperaar mag. En dan is het echt einde van het papieren tijdperk.